Wednesday 2 July 2014


SEKOLAH MENENGAH GUANGYANG
MENENGAH 1 EKSPRES
LATIHAN LISAN GAMBAR 1

NAMA: MATHEW JOSEPH STEPHEN   KELAS: 1E4
   



Gambar ini menunjukkan situasi di sebuah taman permainan. Terdapat ramai orang dewasa dan kanak-kanak. 
Gambar ini merupakan sebuah keluarga besar dengan kawan-kawan dan saudara berkelah di taman itu. Saya berasa jamuan hari kelahiran seorang budak diraikan sebab kanak-kanak beramai disana. 
Ada makanan dan minuman disediakan. Di gambar ini ada seorang perempuan dewasa yang memakai tudung pada pendapat saya perempuan ini adalah ibu kepada anak- anak itu tidak jauh daripadanya ada dua anak perempuan yang sedang bermain dengan anak lelaki itu dan pada pendapat saya mereka sedang menungu untuk makanan yang disediakan daripada ibu mereka.Tidak jauh daripada mereka ada seorang perempuan yang memakai tudung dan memakai sebuah beg jingga pada pendapat saya dia adalah kawan kepada ibu kanak-kanak itu.Tidak jauh daripada perempuan itu ada seorang dewasa yang sedang memarahi anak lelaki itu kerana dia membuat sesuatu yang jahat pada pendapat saya budak itu telah mengotorkan begnya dan perempuan itu merasai marah denganya.sekian terima kasih.



No comments:

Post a Comment